My first experience with Africa - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lieza Hees - WaarBenJij.nu My first experience with Africa - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lieza Hees - WaarBenJij.nu

My first experience with Africa

Door: Lieza

Blijf op de hoogte en volg Lieza

29 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na een veel te lange vlucht met vertragingen, snurkende mannen en krijsende kinderen was ik er dan eindelijk. Ik had als eerste mijn koffer en vol goede moed liep ik naar de aankomsthal. Geen meneer met een bordje waar mijn naam op stond, precies waar ik al bang voor was.. Gelukkig kwam hij al snel aanrennen en stapte ik natuurlijk aan de verkeerde kant in de auto. "Oh ja, ik ben in Zuid Afrika, hier rijden ze links."

Mijn huisbaas John heeft mijn koffer van 30 kilo een stuk of 5 trappen opgetild.. Toen ik vroeg of ik hem kon helpen antwoordde hij met "How?" En eigenlijk had ik geen idee, ik kreeg dat ding ook zeker die trappen niet op! Uiteindelijk aangekomen bij de voordeur. In dit complex is ruimte voor ongeveer 20 appartementjes en in 1 daarvan woon ik nu, met 2 andere (Nederlandse) huisgenootjes. Toevallig kwam gisterenavond een ander Nederlands meisje kijken omdat zij over 2 weken de plek in neemt van een van mijn huisgenootjes. We zijn gezellig wat gaan eten bij La Vie. Rond 9 uur ging bij mij het lichtje uit, afgedraaid en uitgeteld belandde ik in mijn Zuid Afrikaanse bed, heerlijk.

Enthousiast liep ik vanmorgen naar de supermarkt om (hoe verrassend ook) boodschappen te doen. Prima supermarktje, niet zulk vriendelijk kassapersoneel, maar goed, ik had alles wat ik nodig had. Toen ik naar buiten liep werd ik nageschreeuwd door een man. Deze supermarkt zou voor 'black people' zijn. Hier schrok ik van zeg, wauw. Ik ben maar snel weggelopen en ik hoop dat ik binnenkort de moed weer heb om gewoon boodschappen te doen in een supermarkt waar ik dat wil. Hoezo racistisch?

Vanmiddag ben ik langs de boulevard gaan lopen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nogal eenzaam voelde en na het incident van vanmorgen niet echt zin meer had om over straat te gaan. Gelukkig toch gegaan, want man wat was dit fijn. Even m'n koppie leeggemaakt, vrolijke mensen gezien en nat gespetterd worden door de woeste zee, wat wil een mens nog meer?

Morgen ga ik op jacht naar een buskaart en wat meer van de stad bekijken. Vrijdag de deal al gemaakt om de tafelberg op te klimmen, dus die wens kan vrijdag alvast van mijn lijstje!

Dikke kussen,

Lieza


  • 29 April 2015 - 17:42

    Ariedenbutter:

    De Tafelberg beklimmen? Toen wij (Tineke, Chris, Rineke en ik) er waren gingen we met de taxi omhoog, dat ging wel wat sneller. Maar als je pop tijd vertrekt is het denk ik ook wel te lopen.....
    Veel plezier daar!

  • 29 April 2015 - 18:15

    Karin Geuverink:

    Wat super om wat te lezen van je meis.
    Have fun met het ontdekken van zo'n mooi land! En geniet er vooral heel veel van !

    xxx
    Karin

  • 29 April 2015 - 18:53

    Marjolein De BaaT:

    hee meid,

    Wat leuk z'n blog nou kan ik je een beetje volgen.!
    Vervelend dat je gelijk zo nageroepen werd, maar goed dat je toch nog even lekker naar het strand gegaan bent.!
    Leuk vrijdag naar de Tafelberg is zeker gaaf om te zien.!

    Meid ik wens je nog een super tijd daar.!

    Gr marjolein

  • 29 April 2015 - 21:28

    Sandra Romeijn :

    Goed om te lezen dat je goed ben aangekomen!!
    Heel veel plezier daar en de Tafelberg... Zoo mooi, veel foto's maken.
    Genieten!!

  • 30 April 2015 - 08:20

    Marleen:

    Ha lieve Lieza,

    Fijn dat je goed bent aangekomen! Ga er lekker van genieten, en laat je niet gek maken hoor! Ik blijf je volgen!

    Liefs, Marleen

  • 02 Mei 2015 - 07:09

    Jolanda:

    En de Tafelberg bedwongen?

  • 03 Mei 2015 - 21:12

    Tante Piny En Ome Henk:

    Dag Lieza,
    JE EERSTE VERSLAG GELEZEN.fANTASTISCH WAT JE MEE GAAT MAKEN!!
    DE TAFELBERG KUN JE INMIDDELS VAN JE LIJSTJE SCHRAPPEN?
    HEEL VEEL SUCCES ALS JE AAN HET WERK MOET

  • 04 Mei 2015 - 19:32

    Oma Broer:

    Lieve Lieza.

    Hoe was het op de tafelberg?

    Wanneer moet je aan het werk voor je stage?

    Heb je leuke huis genoten.

    Veel succes,groeten van Opa en Oma Broer.

  • 04 Mei 2015 - 21:17

    Oma Van Hees:

    Lieve Lieza ook wij zijn benieuwd hoe alles tot dusver is verlopen, Hoe was het op de tafelberg,erg koud of viel het mee. Heb je deze dag al les gegeven of was het alleen maar kennismaken. Heel veel groetjes en liefs van Opa en Oma van Hees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieza

Actief sinds 13 Jan. 2011
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 18528

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 25 Juli 2015

Experience abroad

30 Januari 2011 - 25 Maart 2011

buitenlandse stage

Landen bezocht: