Welkom in mijn rollercoaster - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lieza Hees - WaarBenJij.nu Welkom in mijn rollercoaster - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lieza Hees - WaarBenJij.nu

Welkom in mijn rollercoaster

Door: Lieza

Blijf op de hoogte en volg Lieza

01 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Een rollercoaster dus. De bom is ingeslagen. Aankomende vrijdag vertrek ik voor 21 dagen om te touren langs de kust van Zuid Afrika. Super mega veel zin in, maar dit betekent dus dat er een einde komt aan al dit. Aan mijn oh zo fijne kamertje in hartje Kaapstad. Aan de zee op loopafstand. Aan mijn Nederlandse huisgenootje met wie ik zo ongeveer heel Kaapstad en omstreken heb uitgepluist. Aan mijn Zuid Afrikaanse familie. Oh man.. Aan zoveel! Wat heb ik hier in 2 maanden tijd een fijn leventje opgebouwd, en wat ga ik dat missen.
Mijn kamer ziet er nu uit naar hoe ik me voel. Half ingepakt, half niet.. De vloer bezaaid met spullen, mijn foto's van de muur, het is dus bijna zo ver.

De afgelopen weken heb ik nog wat laatste dingen van mijn lijstje af mogen schrijven. Zo ben ik met Bas, een Nederlander die hier al 18 jaar woont, naar een township geweest. Hier zitten een paar super gemotiveerde studenten die in het weekend onderwijs verzorgen voor de leerlingen die geen geld hebben voor een 'doordeweekse' school. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Ik besefte ineens dat ik op een mega rijke school heb stage gelopen. Digibord, uniforms, zwembad, alles erop en eraan. Hier hadden ze niets. Ja, tafels, stoelen en een bord. Hier spraken de meeste kinderen Xhosa en waren ze maar al te verrast dat er ineens twee blanke mensen op hun terrein rondliepen. Bas begeleidt de studenten die dit organiseren en zo hebben we een middagje vergaderd. Vervolgens een biertje in het Beerhouse (PAP, HIER MOET JE HEEN!!) en een perfecte afsluiter in Mama Africa. Struisvogel, krokodil, springbok en bobotie, en dat allemaal op 1 avond!

Op de valreep ga ik vanavond mijn eerste échte Zuid Afrikaanse braai meemaken en crossen we nog even snel de berg op naar Rhodes Memorial. Morgen probeer ik alles in mijn backpack te proppen en moet ik afscheid nemen. Op naar mijn nieuwe avontuur!

Vrijdag om kwart over 8 's ochtends zal ik mijzelf in een backpackersbusje wurmen op weg naar George. En uh.. Dit is een plaatsje, geen man zoals mijn oma dacht... De volgende dag zal ik twee dagen in Oudtshoorn verblijven en is mijn laatst geboekte hostel in Wilderness. Tijdens deze dagen hoop ik mensen te ontmoeten waar ik mijn reis verder mee kan vervolgen. En zo niet.. Dan zie ik dat dan wel weer. Je merkt het al, ik begin al behoorlijk Afrikaans te denken. Heerlijk!

Naast de zin om te gaan reizen kan ik ook echt niet wachten om weer naar Nederland te gaan. Tijdens deze 3 maanden besef ik maar al te goed hoe fijn het eigenlijk is dat ik zoveel lieve mensen om me heen heb en ik kan niet wachten om die te knuffelen! Dus familie en friends, dan weten jullie wat jullie te wachten staat! Zo plat als een dubbeltje!

Een rollercoaster dus. That's me right now.

Heel veel liefs, Lieza

  • 01 Juli 2015 - 19:46

    Chris En Tineke:

    Wat een mooi verhaal weer! Hele fijne tijd nog, geniet er van! Je gaat t missen, maar herinneringen neem je mee! Groetjes van ons!

  • 02 Juli 2015 - 11:19

    Opa Jan:

    Hallo Lieza

    Mooi om nog wat rond te toeren.
    Geniet met volle teugen,en let goed op je zelf.
    Straks knuffelen we wel.

    Groetjes

  • 02 Juli 2015 - 19:11

    Oma Rietje,:

    Meisje,meisje wat heb je het goed gedaan! Je kunt er trots op zijn. Geniet nog lekker en
    weer bedankt voor je reisverslag.

  • 04 Juli 2015 - 19:36

    Oma En Opa Broer:


    hoi Lieza.

    Geniet van de laatste tij die heb om rond te reizen, heel dapper wat je gedaan heb.
    We wachten op de knuffel, als je terug ben.
    Groetjes.

  • 11 Juli 2015 - 21:27

    P.Flier:

    LIEZA,
    IK REAGEER WAT LATER, I.V.M. VERJAARDAG
    DEZE MAANDEN VERGEET JE NOOIT MEER.
    WE ZIEN UIT NAAR JE THUISKOMST, AL ZAL
    HET KNUFFELEN WEL MET DE "BUTTER-BARBEQUE"
    GEBEUREN....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieza

Actief sinds 13 Jan. 2011
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 18535

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 25 Juli 2015

Experience abroad

30 Januari 2011 - 25 Maart 2011

buitenlandse stage

Landen bezocht: