Here we are! - Reisverslag uit Nottingham, Verenigd Koninkrijk van Lieza Hees - WaarBenJij.nu Here we are! - Reisverslag uit Nottingham, Verenigd Koninkrijk van Lieza Hees - WaarBenJij.nu

Here we are!

Door: liezavanhees

Blijf op de hoogte en volg Lieza

01 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Nottingham

Wauw, here we are. Zondag om kwart over 5 de lucht in, was nog een heel drama want jahoor. we were a bit late.. We hadden 2 trollies als handbagage, en dat was dus een beetje een probleem haha. Alle opbergkastjes boven, zaten al bijna vol. We hadden 2 plekjes, 1 bij 't raam en eentje daarnaast. en langs het gangpad zat een stomme engelsman. Hij zat steeds met mn ogen te draaien, omdat wij zo met die koffers aan het klooien waren haha. maar vooruit, 't is goed gekomen. toen geland om half 6, de koffers waren er snel en toen met de bus naar Nottingham. Echt heel vreemd, dat links rijden! Kan er nogsteeds niet aan wennen..
Nu het grootste avontuur, de taxirit. We liepen met onze zware spullen door de straat waar taxi's stonden. er stonden wat zwarte vieze oude auto's, en dat waren de enige.. er kwamen 2 mannen uit die meteen onze koffers uit onze handen rukte en ze in de auto gooide. Donna in een taxi, ik in een taxi. De taxichauffeur had geen idee waar Rosegarth walk was (dat is de straat waar ik heen moest), en ook zijn collega's hadden er nog nooit van gehoord. nou fijn, lekker gevoel! Het was een klein mannetje, leek een beetje aziatisch, en hij stonk verschrikkelijk. Ineens begon hij te rijden, en ik had geen flauw idee of hij nou wel wist waar ik heen moest. nou, finally ik was er! Steve stond op me te wachten, en hielp me met mijn koffers. Andrea liet mijn kamer zien, zag er allemaal goed uit. =) wat me wel opviel, dat het zo vreselijk warm was daarbinnen. ze klagen constant over kou, en draaien die verwarming super hoog. Ook is een begroeting hier anders. ze zeggen hello, that's it. Geen hand zoals wij gewend zijn.
10 minuutjes later kon ik meteen aanschuiven. We aten rundvlees, aardappelpuree enn... spruitjes en gekookte wortels, bah daar houd ik echt niet van! Toch heb ik netjes mn bord leeg gegeten hihi. Toen gezellig zitten kletsen, ze hebben 5 kinderen waarvan er 1 'soms' thuis is. ook zijn ze al opa en oma. Steve werkt bij de toyota, en Andrea maakt vitrages.
dag 2.
Ik werd wakker om 7 uur, heerlijk wat luxe! We hoefde pas om half10 op het college te zijn, dus ik kon lekker rustig aan doen. Andrea maakte toast voor me, en jeetje wat is dat lekker! kleine pannekoekjes, met boter en siroop. jammie!
Andrea moest werken, maar bracht me naar het college. Het college is op loopafstand, dus dat is lekker makkelijk. Donna bleek met de tram te komen, in haar eentje! Andrea vond dat maar vreemd, ze vond het maar een arme meid hihi. Eindelijk Donna gevonden, en toen gingen we met Jayne (onze contactpersoon) een rondje door de school. Ze liet onze vanalles zien, en hebben haar baas ontmoet. Toevallig had ze les, dus hebben we ook wat studenten ontmoet. Eerlijk gezegd heb ik weinig verstaan van wat hun zeiden, het ging zo snel! Het was tijd om naar de stad te gaan. We hebben uitgezocht hoe de bussen en trams werken, kaartjes gekocht en een engelse simkaart. Daarna weer terug naar het college, waar we mochten lunchen. Allemaal engelse scholieren, it was a bit scary hihi.
Om 1 uur hebben we Christina ontmoet, de vrouw die onze stage's geregeld heeft. We gingen met haar mee in de auto naar de Blue bell hill school. Het ziet er een beetje uit als een boerderij, en het is zo ontzettend groot! Heel veel ruimtes waar extra dingen gedaan kunnen worden, een ruimte die gebruikt wordt voor lunch (ze eten hier allemaal samen op school), en een mega grote ruimte voor de kleuters en peuters. We kregen een rondleiding, en hebben wat afspraken gemaakt. Christina heeft ons daarna afgezet in de stad, en we zijn allebei naar ons huis gegaan. Ik met de tram, donna met de bus. Toen ik thuis kwam lag de jongen op de bank, Jordan. Even gekletst, en tv gekeken. Heb onwijs gelachen, we keken een programma waar je allemaal vragen bij moest beantwoorden. hij had ALLES fout haha. Niet dat ik er 1 wist maar hij is een Engelsman, ik niet..
Andrea en Steve kwamen ook thuis, en toen hebben we gegeten. Fijn, weer aardappelpuree, een vleesje in bladerdeeg, geen idee wat dat was, en tadaaaaaaaaaaaaaaaa doperwten en weer die vieze wortels! Ik lust alles, behalve dat haha. En weer heb ik netjes mn bord leeg gegeten.
'S avonds was niet zo bijzonder, heb veel huiswerk gemaakt en ben gaan slapen.
dag 3.
Vandaag was het wat vroeger, kwart over 6. We hebben vandaag namelijk onze eerste stagedag gehad. We moesten er iets voor half 9 zijn, dus ik nam de tram om iets over half 8. en ja, ik stapte uit bij de laatste halte. Dacht dat het goed was, but it wasn't. Ik moest er 3 haltes eerder uit! We kwamen dus te laat, maar gelukkig begreep ze dat wel.
We werden vandaag ingezet in class 1. Ik dacht dat het groep 3 was, maar aan de vakken te zien ben ik daar niet helemaal zeker van. We hebben vandaag niets anders gedaan als; computeren, spelen met constructie speelgoed, gymen,en weer spelen. Wat wel heel leuk is, iedere morgen begint de school gezamelijk in een grote ruimte. De directrice houdt een praatje, ze zingen wat en dan begint de dag. Ook lopen ze hier in uniform en zijn er kinderen uit heel veel culturen! de negertjes zijn zo cute hihi! Dit was het eigenlijk wel zo'n beetje!

with love, Lieza

oh, en even voor mn ouders! Mis jullie gestoomde groente echt haha!

xxxxxxxx

  • 01 Februari 2011 - 16:37

    Maaike Rabouw:

    hey lieza,

    leuk om zo te lezen wat je allemaal doet. klinkt allemaal super leuk! behalve de groente dan haha.
    veel plezier verder en ik blijf lezen.

    x maaike

  • 01 Februari 2011 - 19:08

    Margriet Straver:

    Ha Lieza,

    Wat een mooi verslag!!! En wat heb je al veel meegemaakt... Lukt het een beetje met het Engels?
    Veel plezier en groetjes ook aan Donna,

    Margriet

  • 01 Februari 2011 - 19:08

    Margriet Straver:

    Ha Lieza,

    Wat een mooi verslag!!! En wat heb je al veel meegemaakt... Lukt het een beetje met het Engels?
    Veel plezier en groetjes ook aan Donna,

    Margriet

  • 02 Februari 2011 - 09:58

    Elianne:

    lekker bezig met je spruitjes! hihi
    klinkt allemaal goed.=)
    je gaat het helemaal overleven daar!

    Miss you xxx

  • 02 Februari 2011 - 11:11

    Anne Schavemaker:

    Hoi Lieza,

    Ik kreeg via de kals net je site door.
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!
    Kun je je een beetje redden in het Engels?
    Succes daar! Ik houd je site in de gaten.
    groetjes, Anne

  • 03 Februari 2011 - 09:16

    Kelly Santra:

    Hey Lieza!

    super leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!
    Dat Engels pik je wel snel op hoor :)
    heel veel plezier verder en ik blijf je verhaaltjes lezen,
    en de groetjes van Swen natuurlijk :p
    xxxx

  • 03 Februari 2011 - 17:52

    Opa Jan En Oma Rietj:

    Heb het hele verslag gelezen.Tjonge wat maak jij veel mee in die korte tijd.
    Dat belooft nog wat te worden.
    Wat het eten betreft:zo leer je nog eens wat lekker is (volgens de engelsen)
    We blijven je volgen,en maak er maar iets van.
    gr. Opa en Oma

  • 04 Februari 2011 - 17:45

    Emma:

    Heey Liez,

    Ik moest aan je denken pas. Ik zag je namelijk in Schoonhoven levens groot hangen! Hihi. Lucky you.
    Wist niet dat je op stage was, maar wel super leuk zo in het buiten land. Hoop dat het je bevalt.

    Ik hoop je snel weer eens te spreken. Geniet van je tijd daar! Lijkt me een super ervaring.

    Liefs, Em

  • 04 Februari 2011 - 18:08

    Petra Kramer:

    haha lieza,

    Wat een verhaal, maar ben toch blij dat jullie je draai hebben gevonden.

    Hoop dat je vanavond bij donna slaapt is voor mij weer een zorg minder.

    Have fun love you booth xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Nottingham

buitenlandse stage

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2011

home sweet home

18 Maart 2011

Red nose day.

15 Maart 2011

aftellen..

05 Maart 2011

a nice week.

27 Februari 2011

nieuwe avonturen!
Lieza

Actief sinds 13 Jan. 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 18541

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 25 Juli 2015

Experience abroad

30 Januari 2011 - 25 Maart 2011

buitenlandse stage

Landen bezocht: