nieuwe avonturen! - Reisverslag uit Nottingham, Verenigd Koninkrijk van Lieza Hees - WaarBenJij.nu nieuwe avonturen! - Reisverslag uit Nottingham, Verenigd Koninkrijk van Lieza Hees - WaarBenJij.nu

nieuwe avonturen!

Door: liezavanhees

Blijf op de hoogte en volg Lieza

27 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Nottingham

Tijd voor een nieuw verhaaltje, en zit weer vol met nieuwe avonturen en grappige dingen, dus ga er maar is lekker voor zitten!
Thursday, jaaaa donderdag, ik begin het te leren!
Donna kwam met de bus en tram richting mij, omdat mijn huis vlakbij het college staat, waar we hadden afgesproken met de andere studenten.
Het was de bedoeling dat we er heen zouden lopen. De eerste dag heeft Andrea mij namelijk gebracht op het college, en ik had stille hoop dat ik de weg nog enigzins had onthouden. En eerlijk gezegd, met mijn wonderbaarlijke richtingsgevoel, ging het best goed!
Een straatje te vroeg afgeslagen, maar ook daar zijn we uitgekomen. Wauw, ik stond echt versteld!
Trouwens woensdag, kwam Donna er achter dat we helemaal niet naar Robin Hood zouden gaan! We zouden naar een of ander park gaan, en naar museums.. Toen zakte de moed me toch wel flink in de schoenen. Museums, in het engels, over vroeger. That's not my favorite kind of thing.
Maaaaaaaaaar, we hebben iedereen zo ver gekregen om naar Robin Hood te gaan. Teminste, naar de plek waar hij woonde.
Ik moet me best een beetje schamen, want toen we erachter kwamen dat we niet naar Robin Hood zouden gaan, heb ik ook niets meer opgezocht. Was er flink klaar mee haha.
Dus, nu wist ik alsnog niet wat hij nou eigelijk was, deed, en waar hij woonde.
Het was ongeveer 20 minuutjes rijden, en oh wat had ik een vakantiegevoel zeg. Het zonnetje scheen geweldig, en we reden een beetje door bergen. Beetje om me heen kijken, zonnetje op mn bol en gaan met die banaan. Daar krijg ik het ultieme vakantiegevoel van. =)
Toen we aankwamen, begon het festijn. De paden waren nat geregend, en het was modder. echte modder. Fijn, iedereen die er liep had kaplaarzen aan tot aan hun liezen, en ik liep op de meest slechte schoentjes met een zool van 1 centimeter, en Donna had haar adorable uggs aan.
Voorzichtig lopen, niet stampen en concentreer je op je voetjes!
We liepen een eindje door het bos, totdat de leraren ineens zeiden dat we moesten stoppen. Stoppen? waarom stoppen? Ik zie hier niets bijzonders.
Bleek dus, dat die Robin Hood in een boom woonde, hahaha nou toen brak toch echt mn klomp! Het was een beeeeeeeere grote boom, maar alsnog, hoe kan je nou in een boom wonen?
jammer dat je niet naar binnen kon kijken. Heb nu namelijk echt het idee dat daar nog een tafeltje staat, met een kopje thee. Beetje een Winnie de Pooh idee, heel vreemd..
Een paar foto's gemaakt van die oh zo bijzondere boom, en toen weer terug. We zijn dus 20minuten gereden, om te gaan kijken naar een boom!
Maar toch, moet eerlijk zeggen. Ben blij dat ik mee ben gegaan, want wie kan er nou zeggen dat hij of zij bij de woonplaats van Robin Hood is geweest. Nou, I AM! :)
We hadden allemaal wel trek, dus zijn we op weg gegaan naar een outlet. Het was een soort bataviastad, met vooral winkels voor oude vrouwen haha. maaaar ook hier heb ik weer wat nieuws gedaan. Ik heb de beroemde fish and chips gegeten. en echt, it was lovely. (L)
lekker vet, maar super lekker!
Na een uurtje zijn we naar huis gegaan, en heb ik nog wat aan mn werkproces gedaan.
We hadden afgesproken om 's avonds nog wat te gaan drinken met 2 van de 4 andere studenten. Jordan en een vriend, de zoon van mn gastgezin ontmoette we in Yates. Hij bracht ons naar de grootste discotheek in Nottingham, en echt, wauw. wat was dat gaaf! Heerlijk gedanst, en feest gevierd. en dat op de donderdagavond haha..
Vrijdag lekker uitgeslapen at donna's place, en naar huis gegaan. Niet veel gedaan, en 's avonds ook niet weg geweest.
Zaterdag hadden we afgesproken om naar het Wollaton park te gaan. Heel slim, we hadden allebei geen idee hoe we er moesten komen.
Wij naar het toeristenwinkeltje, en uitleg gekregen welke bus we konden nemen. Ja, allemaal leuk, maar toen we eenmaal uit de winkel waren, hadden we geen flauw idee waar die haltes waren! Druk op zoek gegaan, maar nergens te bekenen natuurlijk.
De moed opgegeven, en weer de stad in gegaan. Weer netjes mn pinpas in mn zak gehouden, kijken kijken en niet kopen. Echt, daar zijn wij sterren in!
Ohnee, het is niet helemaal waar. We hebben namelijk een winkel gevonden waar, ALLES, echt ALLES 1 pound is.
Er lag echte milka chocola, en die konden we echt niet laten liggen..
Toen op een bankje gaan zitten, en lekker mensen gekeken. Ik ben hier nu 4 weken, en ik sta er iedere dag nog van te kijken hoe mensen zich toch kleden. on ge lofelijk.
Na een uur toch maar weer weg gegaan, en naar huis gegaan. Lekker gegeten, en gaat tutten.
Het was een chaos hier in huis, want iedereen ging uit vanavond. Erg gezellig!
Wij zouden naar Oceana gaan met de andere nederlandse studenten. We stonden zelfs op de gastenlijst! Er werkt daar namelijk iemand die hun kennen, en hij had daarvoor gezorgd. Je mag in die discotheek geen merkschoenen aan, en moet 18 zijn. Nou geen probleem, dat doen we. =)
Wij naar binnen, en eigenlijk viel het vies tegen.. Het leeftijdsgehalte lag een stuk hoger dan dat wij waren, en ik voelde me er echt een buitenlandse verdwaalde eend.. Dus Donna en ik gingen naar onze favoriet, de blablabar.
Daar kwamen we Jordan weer tegen, en dat was best gezellie. =) Toen met de taxi naar huis, en nog heel lang op de bank gezeten.. echt nog heel lang. Jordan's zus Sara was er, en nog een vriend, and they are very funny! Het was uiteindelijk 6uur voordat we gingen slapen.. Pfoe, dat gebeurt niet nog een keer!
Er sliepen vannacht drie mensen op de bank, en wij lagen lekker in een warm bedje haha. Voelde me best vereerd.
Vandaag een sunday dinner gehad, tadaaaaaaaaaa. Wortels, broccoli, worst, gekookte aardappels. Heb al mn vitamientjes weer binnen!

Zoals jullie nu gelezen hebben, zien jullie dat ik weer veel meegemaakt heb in die drie dagen hihi.
Morgen weer vol aan de bak, nog 26 dagen! Het gaat echt zo snel..

Ga ze hier zo missen, voelt echt als een familie.. Zelfs het hondje hihi.
Dus ga nog even extra genieten van mn laatste 26 daagjes!

Take care you all,

Hugg, Lieza

  • 27 Februari 2011 - 20:35

    Petra Kramer:

    Hai lieza,

    Nou nou weer een heel verhaal, weet je zeker dat je niet naar het verhaaltje van winnie de pooh heb zitten luisteren hahah.

    En dit x geen spruitjes op je bord???

    Maak er weer een leerzame leuke week van op school.

    groetjes xxx petra take care

  • 01 Maart 2011 - 21:37

    OMA BROER.:

    Hallo Lieza.
    Zo de vakantie week zit er weer op.
    Was leuk denk ik.
    Nu weer aan het werk.
    Nog een fijne tijd,maak er wat van.

    Groeten van oma en oma.

  • 02 Maart 2011 - 18:36

    Jolanda:

    Lieve Lieza,
    We missen je, maar je verslagen zijn erg leuk om te lezen. Je begint al aardig op een Engelse te lijken. Als je je maar niet zo gaat kleden ;)
    Have fun and a drink to!
    Lots of kisses,
    Chris, Jolanda, Ben en Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Nottingham

buitenlandse stage

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2011

home sweet home

18 Maart 2011

Red nose day.

15 Maart 2011

aftellen..

05 Maart 2011

a nice week.

27 Februari 2011

nieuwe avonturen!
Lieza

Actief sinds 13 Jan. 2011
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 18563

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 25 Juli 2015

Experience abroad

30 Januari 2011 - 25 Maart 2011

buitenlandse stage

Landen bezocht: