i'm in love - Reisverslag uit Nottingham, Verenigd Koninkrijk van Lieza Hees - WaarBenJij.nu i'm in love - Reisverslag uit Nottingham, Verenigd Koninkrijk van Lieza Hees - WaarBenJij.nu

i'm in love

Door: liezavanhees

Blijf op de hoogte en volg Lieza

03 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Nottingham

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik hier mn draai aardig begin te vinden. Mn gastgezin is very very kind, en de kindjes op mn stage zijn om op te eten! Allemaal lieve kleine negertjes! er is eentje, en echt, ik ben er verliefd op. Hij had zo het kindje van Usher kunnen zijn. Ik word de hele dag geknuffeld, en ze vragen de hele dag wat mn naam nou ookalweer was. Ze noemen me gewoon lieza, of miss. De andere juffen worden bij hun achternaam genoemd. Maar die van mij is te moeilijk haha.
Verder is het echt heel anders als op onze basisscholen. Ik loop nu 'stage' in the foundation. Daar zijn kinderen van 3/4 en 5. Het is een ongelofelijk groot lokaal, maar je hebt heel weinig overzicht. De kinderen zijn in groepen verdeeld, en ze zitten alsmaar op de grond. Vanmorgen hebben we met de hele school het chinese nieuwjaar gevierd. En daar maken ze werkelijk een feestje van!
Wat ook heel anders is.. Ze hebben hier uniforms (very cute), eten allemaal op school en krijgen warm eten, ze moeten iedere dag tot kwart over 3 naar school, en er staan super veel leraren voor 1 klas. We hebben gesproken met andere studenten. Ze vertelde ons dat ze maar een ochtendje hoeft stage te lopen, en 1 dag naar school moet. de rest is ze vrij! snap daar toch echt niks van, hoe kan je nou een goede lerares worden als je amper op school bent?!
Iedere morgen moet ik met de tram naar het centrum. Dinsdag ging dat fout.. Ik stapte 3 haltes later uit dan gepland, en i was lost haha. Ik ben in een andere tram gestapt, en een aardige meneer in de tram heeft me verteld waar ik heen moest.
En wat we hier allemaal zien is echt ongelofelijk! Toen we woensdagmorgen bij de bus stonden te wachten stond er een meisje te wachten. Ze had haar jurkje binnenstebuiten, en haar hele lichaam zat onder de stift.. Alle meiden gaan hier uit in super korte jurkjes, met ongelofelijke palen onder hun voeten. Dikke laag make up, and they look really stupid..
Gisteren zijn we wezen bowlen met de andere studenten. Erg gezellig, en vooral gelachen met de Engelse. Er waren mensen bij die ons hier begeleiden, en they were so funny! Ze wilden nederlandse woorden leren, en kunnen voor geen meter bowlen haha.
Morgen ons laatste daagje stage, en dan gaan we 's avonds in de stad kijken. Ben benieuwd!

Oh wat ik ook nog moet vertellen! Ik hoor hier zo ongelofelijk veel politie, brandweer en ambulances! Ze maken allemaal hetzelfde geluid, en ik hoor ze echt heel vaak.. a bit scary..

xxxxx Lieza

  • 03 Februari 2011 - 20:55

    Nienke:

    Lieza!!
    Ik heb je verhaal gelezen!!! Ben klei trots op je!!!! Lekker allemaal nieuwe dingen mee maken!! met de tram mee!! En wel goed engels leren he!!! Ik hoop dat je de brandweer en politie enzo niet nodig hebt!!! want die kan je beter maar voorbij laten rijden!!
    Vind het super leuk en fijn dat het zo goed gaat!!!
    Schrijf maar gauw weer een verhaaltje!! dan kan ik een beetje op de hoogte blijven van al je avonturen!!!

    Liefs nienke

  • 03 Februari 2011 - 22:24

    Rik:

    Lieza ,

    Ik zie het al , je vermaakt je goed en hebt het goed naar je zin ! =)

    Wel leuk allemaal , nieuw enzo ! haha , maar ik vond het een mooi verslag ! En hou ons op de hoogte !

    Take Care !

    Jiddertje Jik !

  • 04 Februari 2011 - 14:59

    Ina:

    Hoi Lieza,

    Super leuk om je zo te volgen.
    We blijven lezen hoor!!
    Take care!!!

    xxx uit de Vuurkruidstraat..

  • 04 Februari 2011 - 22:48

    Petra Kramer:

    hai lieve lieza,

    ooh wat moet ik van jullie denken, twee desgeoorieenteerde tienders aan de overkant van de zee??? ik hou mn hart vast, maarrrrr het gaat jullie goed, af en toe een trammetje teveel een spruitje teveelll maarrr het gaat goed, ik miss jullie wel hoor, vraag maar aan donnie, ik kan er niet zo goed tegen, en natuurlijk weet ik dat jullie niet een tram te ver nemen of een spruitje te veel eten, maar toch mis ik jullie enorm, ik voel me een beetje geamputeerd. Maar toch ik hoop dat jullie samen zoveel ervaring en plezier daar beleven dat , als jullie als 90 jarige in het bejaarden thuis er nog over lullen.

    xxxx love you booth greetz to my lovely dogther donna

  • 08 Februari 2011 - 09:11

    Opa En Oma Broer.:

    Hoi Lieza.
    Fijn te lezen dat het zo goed gaat en dat je ervan geniet, en er veel ervaring zal opsteken.
    Lekker spruitjes en wortelen!!!!!
    Succes verder,Groeten Opa en Oma Broer.

  • 11 Februari 2011 - 16:06

    Nick:

    Lieverd,

    Zie dat je je goed vermaakt daar en dat je die paar maanden nog wel doorkomt ;)

    Zorg goed voor jezelf en kijk uit :)

    Dikke kus,
    Je maatje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Nottingham

buitenlandse stage

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2011

home sweet home

18 Maart 2011

Red nose day.

15 Maart 2011

aftellen..

05 Maart 2011

a nice week.

27 Februari 2011

nieuwe avonturen!
Lieza

Actief sinds 13 Jan. 2011
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 18558

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 25 Juli 2015

Experience abroad

30 Januari 2011 - 25 Maart 2011

buitenlandse stage

Landen bezocht: